Moja Droga.

 Bywają chwile, że nasza prosta droga się kończy. Pojawia się przepaść, jakiś znak lub kilka zakrętów.

 Wybrać drogę wydeptaną, pewną czy iść nową, jeszcze nieodkrytą przez nikogo? Iść drogą, która nas doprowadzi w pewne miejsce czy skierować się ścieżką, podczas której musimy liczyć na swoją intuicję i serce?

 Każda droga gdzieś prowadzi, prawda?

 Nikt nie powiedział, że są to Drogi w dobrym kierunku. Są też takie, które prowadzą w niekończącą się pustkę, w nicość.

 Nie chcę trafić na taką ścieżkę. Chcę iść Drogą, która zaprowadzi mnie do celu. Nie chcę, by była usłana różami, bo wiem, że nie umiałabym docenić Życia, tego co bym osiągnęła po długiej podróży.

 Chciałabym, by moja Droga doprowadziła mnie do Domu.

 Chciałabym, by każdy kamień, o który się potknę, każdy kwiat, którym się zachwycę, każdy szelest drzew i straszna burza - była dla mnie lekcją pokory. Bym doceniła każdy z tych Darów i nauczyła się czerpać siłę z tego, co mnie otacza.

 Chciałabym, by moja Droga była pełna nadziei, wiary i miłości.

 Chciałabym spotkać Góry marzeń, stanąć na Kamyki cierpienia, poczuć Deszcy łez, zachwycić się Trawą nadziei, czerpać siłę z szerokich Wód.

 Moja Droga nie będzie nigdy doskonała. Nie chcę takiej. Nie chcę jechać szeroką autostradą w czerwonym kabriolecie, na której gubi się wszystkie ważne wartości. Nie chcę zgubić Siebie.

 Chcę iść przez Las. Drogą, którą ja wydepczę. Chcę, by moja ścieżka przecieła się z inną. Może złączą się na zawsze?

 Tak, chcę iść Drogą, która prowadzi do spełnienia dziecięcych marzeń.

 

 Drogą, która zaprowadzi mnie do Domu.

 Mojego Domu.

 

____

G. Fleszar "Zostań i bądź"

 

Bez ładu i składu. Ale poczułam,

że muszę coś napisać.

Moje srece wzięło dugopis do ręki

i chciało notować.

 

 Jestem.  

Komentarze

  1. Każda Droga jest inna. Każdy człowiek wyznacza sobie nowe kierunki.

    OdpowiedzUsuń
  2. tylko czy one nie będą błędne? czy nie zaprowadzą nas nas w przeciną stronę niż zamierzaliśmy...?

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko osoby, które na prawdę się nad tym nie zastanawiały powiedzą, że chcą mieć drogą idealną. Dla mnie byłaby ona nudna. Z czasem idealny przestawałoby być takie. Dlatego wierze, że jest też droga dla mnie. Nie koniecznie usłana różami. Z której czasami schodzę. Ale wracam na nią. Zawsze jest ona podobno do tej, którą ktoś tam na górze mi wytyczył.

    OdpowiedzUsuń
  4. ~Skradziona z linków A - Fist29 sierpnia 2008 06:59

    Drogi do domu szukasz... czuje, ze to metafora, ale nie moge oprzec sie pokusie, zeby nie napiasac zdania : wspolczuje w takim razie, bo szukac domu to cos strasznego, to tak jakby szukac sensu zycia ;]..a nawet jezeli chcialabys, ze Twoja droga byla sulana rozami to taka by na pewno nie byla, takze dobrze, ze nie chcesz takiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy z nas chciałby iść drogą prostą, bez przeszkód- aż do celu. Ale niestety. Nie jest tak łatwo. [wyiluzjowana]

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wierzę w idealną. nie istnieje taka. można do niej dążyć, ale czy da się osiągnąć cel? Tak miło znowu czytać Twoje komentarze.

    OdpowiedzUsuń
  7. sensu też poszukują. na swój własny sposób. czy chce, czy nie chce - róż nie będzie. xD chyba, że będę chodziła z wiaderkiem i sypała sobie pod nogi. :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie, ja nie chcę prostej. Mi są potrzebna przeszkody. One kształtują.

    OdpowiedzUsuń
  9. ale to będzie tylko Twoja droga , więc nic tylko korzystać ;D [to-on]

    OdpowiedzUsuń
  10. dobrze powiedziane. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. z niektórych ścieżek nie ma powrotu. lepiej być czujnym .pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. mam cichą nadzieję, że moje stopy nie będą stąpały po takiej Ziemi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz